Pantai Irama Bachok, Kelantan

10:10 PM yiemega 3 Comments

KALAU anda berkunjung ke Kelantan jangan lupa untuk singgah di Bachok, Kelantan. Bachok merupakan sebuah daerah dalam Kelantan. Dalam daerah ini letaknya Pantai Peranginan yang sentiasa mengamit kedatangan pelancong tak kiralah pelancong domestik mahupun pelancong antara bangsa.

Pantai Peranginan yang dimaksukan ialah Pantai Irama, Bachok, Kelantan. Pantai ini banyak dilengkapi dengan kemudahan asas seperti Tandas Awam, Surau dan yang terbaru Restoran Makanan Segera terkenal Kentucky Fried Chicken atau ringkasnya KFC. 

Selain itu, pengunjung juga bebas untuk memilih makan di gerai-gerai yang telah disediakan oleh pihak berkuasa tempatan. Lazimnya gerai-gerai ini menjual makanan ringan seperti makanan laut yang digoreng dengan dicelup tepung atau lebih tepat lagi. Makanan Laut Celup Tepung, aneka pilihan jenis makanan laut ada.

Disamping itu, pengunjung juga boleh membeli dengan penjaja-penjaja yang sentiasa berkeliaran di pantai berkenaan. Pendek kata kalau anda ke pantai ini sudah tentu anda tidak kelaparan cuma anda perlu pastikan yang anda membawa bekalan wang yang mencukupi.

Walaupun pantai ini permandanganya tidak dihiasi dengan pulau, namun ia tetap akan memberikan anda pengalaman yang menarik sekiranya anda berkunjung ke sini. Selain itu banyak juga aktiviti-aktiviti lasak yang ditawarkan di pantai ini.

Antara aktiviti-aktiviti lasak yang ditawarkan ialah Menunggang Bot Pisang, Menunggang Motor ATV, Menunggang Kuda dan juga Para Gliding. Kalau anda datang kemari nescaya anda akan dapat bawak balik pengalaman yang tak akan anda lupakan.



Video Pantai Irama Bachok

3 comments:

Pakistan is a country that is blessed with a lot of breathtaking desserts, beautiful lakes, scenic valleys, majestic mountain ranges and, hill stations in Pakistan. These are the reasons why tourists get attracted to Pakistan. For the last few years, the tourism industry has been growing fast. The reason behind this is antique history, natural beauty, diverse culture, and none other than the beauty of mountain ranges in Pakistan.

shayan khan said...

This is a great feature, so much so that you give it and give it away for nothing. Our article has generated a lot of positive interest.apartment for sale in karachi

Northern Pakistan is home to the world’s most spectacular and dense ranges of tallest and most steep mountains. The Indo-Australian tectonic plates collided, resulting in the development of the most beautiful and diverse peaks in the whole Asian continent. Here are the most famous Mountain ranges of Pakistan